Подпечатано с целувка

Сподели

Червилото се носи, за да изглеждаме добре, да бъдем видяни сред тълпата. Носи се, когато отиваме на парти и когато отиваме на работа. Носи се и насаме – пред огледалото вкъщи; или се гримираме с него смело и предизвикателно на публични места – в ресторанти и в обществения транспорт (актрисата Сара Бернар предизвиква скандала на века като нанася червено червило на обществено място).То преобразява. Разкрасява.Носи се за целуване и съблазняване. Понякога се използва като пишещ инструмент. Червилото не е просто козметичен продукт. То е смело заявление, отличителен знак за идентичност, защитно оръжие, разкрасяващ аксесоар, признак за зрялост, привлекателност и израз за себеусещане. Винаги съм смятала, че в него има нещо магично – още през 1500-та година хората в Англия смятали, че то има магически сили (като се замислим, може да има нещо вярно 😉 –  90% от жените казват, че червилото ги кара да се чувстват по-добре!).Спомням си, че майка ми не носеше червило винаги, но когато излизахме някъде, я гледах в захлас как гримира устните си и копнеех да почувствам самоувереността и контрола, който проектирах върху нея, докато все още откривах себе си. Червилото е отстояване на позиция в патриархалните общества – само преди няколко десетилетия например, родителите на момичетата в Индия решавали дали може младата жена да носи червило, а по-късно след като се омъжи, трябвало да се придържа към кода за обличане и гримиране, установен от жените в семейството на съпруга ѝ. Тя самата не е имала право на избор… Така, през годините Червилото е аксесоар с емоционален, културен и политически резонанс и често става език на протест, бунт и себеутвърждаване.Носейки червило, жените днес ИМАТ ИЗБОР – да променят външния си вид, да изглеждат по-привлекателни; имат избор да купят червило според своя бюджет и в предпочитан цвят. В действителност, червилото трансформира декоративните си корени и вместо един от 12 експоната в изложба на Музея на модерното изкуство в Сан Франциско (“Икони: Магнити на значение”, 18 Април – 5 Август 1997 г.) се превръща в културно необходим,бърз и достъпен начин за промяна на индивидуалната визия на жените.

Усъвършенстването на рецептата за приготвянето му отнема хиляди години и следите му могат да ни отведат в античните градове на древността или до тайни общества, които утъпкват пътя към свободата на изразяването. Историята започва преди 5000 години на „тоалетката“ на шумерската кралица в град Ур, на територията на днешен Ирак. Освен богато украсен аксесоар за главата и пищни бижута, ключова част от нейната визия са ярко оцветените устни, които гримирала с отвара от червени скали и оловно белило. През различните епохи червилото често се обвързва с определен социален статус в обществото и обратно на популярните схващания, то е унисекс през по-голяма част от своето съществуване. Модерното червило с въртяща се гилза дебютира през 1923 г., а през 1930 г. Max Factor представят първия гланц за устни в света. Въпреки че способността на червилото да вдъхва самочувствие не се променя, изкуството и науката на маркетинга, използван в сферата на разкрасителната индустрия, драматично изменят посоката за популяризиране на този продукт. Днес, чрез социалните медии, различните марки имат безгранични възможности да взаимодействат с клиентите, да представят продукти и да вдъхновяват лоялност към бранда.  Ето няколко любопитни факта:

  1. 55% от всички жени носят червило редовно и всяка година в света се продават между 800 и 900 милиона червила.
  2. Социалните медии обичат червилото: 63% от всички публикации за грим го споменават.
  3. Търсене на думата „червило“ на английски език в YouTube показва около 3,120,000 резултата.

Според специалистите няма устни, на които да не отива червило – просто е необходимо да се намери най-правилния цвят и нюанс. При избора на червило има редица фактори, с които да се съобразим, като най-важните от тях са: плътността на устните, ширината на усмивката, разстоянието между носа и устните, както и между устните и брадичката, но не само анатомичните дадености са от значение. Важно е да се съобразим с останалата част от визията си – цветови тип (може да прочетете повече за четирите основни цветови типа в предходни публикации на сайта на SA’bella), с какво сме облечени, къде отиваме и какво послание искаме да предадем с външния си вид.

Гланцът е другата опция да гримираме устните си – във варианти на прозрачен, ефирен блясък или в допълнение с цвят. Той винаги е на мода – самостоятелно или като финален щрих на червилото. Гланцът дава копринен завършек и така желаните от всички обемни, сочни и съблазнителни устни, лесен е за нанасяне (не изисква прецизност, може да се гримирате в движение, без огледало). Той и червилото могат да бъдат мултифункционални при нужда – ако нямате руж, използвайте ги за цвят на скулите – само капка ще ги освежи и ще им добави блясък.

Червилото има способността да промени визията, настроението ни и да ни придаде самоувереност. „Красотата е в очите на този, който гледа“. В очите на този, който гледа обаче е и всичко останало – любовта, благодарността, колебанието. Зад нашите очи е мистерията да виждаме събитията, хората и самите себе си различно в различните дни. И както казва Салма Хайек: „Най-освобождаващото нещо в красотата е да осъзнаете, че вие също сте наблюдател. Това ви дава възможност да откриете красота, където другите не са се сещали да търсят. Включително и вътре в себе си. Виждайте се красива.“ Днес, в ерата на социална дистанция, предпазни маски за лице и работа от вкъщи, ви окуражавам да имате дни, в които обличате любими дрехи и носите червило дори у дома!

ХрисТа

Абонирайте се за нашите новини

Предишни публикации

Мона Лиза няма вежди!?

Да, едва ли хилядите туристи, които се снимат до известния шедьовър на Леонардо Да Винчи си дават сметка, че едно от най-известните женски лица няма

Избор на език Choose your language